मंसिर ६, २०८१ बिहीबार | १५:३७:५९
खोलियो एन्फामा लागेको ताला क्यानाडाका साद बिन जफर लुम्बिनीमा विराटनगरले छान्यो ‘आइकोनिक प्लेयर्स’ भिएरा जिनोआको मुख्य प्रशिक्षकमा नियुक्त सिस्नेरी घटनाका पीडित परिवारले गरे एन्फामा तालाबन्दी बेन्टेनचरमाथि लागेको प्रतिबन्धविरुद्ध टोटनहमको अपिल रियालको रोमाञ्चक जित चेल्सी क्वार्टरफाइनलमा डेविस कपः नेपालले गुआमलाई हरायो नेपाल ओलम्पिक कमिटीलाई पारदर्शीरुपमा सञ्चालन गर्न माग खोलियो एन्फामा लागेको ताला क्यानाडाका साद बिन जफर लुम्बिनीमा विराटनगरले छान्यो ‘आइकोनिक प्लेयर्स’ भिएरा जिनोआको मुख्य प्रशिक्षकमा नियुक्त सिस्नेरी घटनाका पीडित परिवारले गरे एन्फामा तालाबन्दी बेन्टेनचरमाथि लागेको प्रतिबन्धविरुद्ध टोटनहमको अपिल रियालको रोमाञ्चक जित चेल्सी क्वार्टरफाइनलमा डेविस कपः नेपालले गुआमलाई हरायो नेपाल ओलम्पिक कमिटीलाई पारदर्शीरुपमा सञ्चालन गर्न माग
शनिबारको दिन काउन्टर अट्याक

एन्जिलाको आँसुको अर्थ

एउटा खेलाडी किन रुन्छ ? यसको सामान्य जवाफ यही हुनसक्छ, जित्दा वा हार्दा । जितले औधी खुसी हुँदा आँसु खस्छ । हारले दिने पीडा आँसुको मुहान हुनु स्वाभाविक हो । फेरि कुनै पनि खेल वा नतिजालाई ‘ब्लाक एन्ड ह्वाइट’ चस्माले हेर्न मिल्दैन । कतिपय हारमा पनि टिमले प्रगति गरिरहेका हुन सक्छन् ।

यस्तै सन्देश थियो नेपाली राष्ट्रिय महिला फुटबल टोलीका मुख्य प्रशिक्षक अनन्तराज थापाको । जब कप्तान एन्जिला तुम्बाप्पो सुब्बा रोइन् ।

कुरा ओलिम्पिक महिला फुटबल छनोटको । थापाको नेतृत्वमा नेपाली राष्ट्रिय महिला टिमले ओलिम्पिक छनोट खेल्यो । दशरथ रंगशालामा भएको छनोटमा नेपालको प्रतिद्वन्द्वी थियो, भियतनाम । पूर्वी एसियाली टिमसँगको दुवै खेलमा नेपाल पराजित भयो । पहिलो खेल ५-१ ले गुमाएको नेपालले दोस्रो खेलमा २-० को हार बेहोर्यो ।

महिला फुटबलमा भियतनामको ताजा परिचय हो, विश्वकपमा छनोट भएको टिम । आयोजक अस्ट्रेलियाबाहेक पाँच एसियाली टिमले विश्वकप २०२३ खेल्दैछन् । यसले भियतनामलाई स्वतः एसियाका पाँच बलिया टिममध्येको एक बनाइहाल्छ । फिफा विश्व वरीयताकै कुरा गर्ने हो भने पनि भियतनामको स्थान हो ३३ औं । अनि एसियाभरीमा पाँचौं ।

भियतनामको तुलनामा नेपालको पहिचान निर्धो छ । नेपालले गर्व गर्ने सर्वाधिक ठूलो उपलब्धि भनेको साफ च्याम्पियनसिपको उपविजेता हो । अब त यही सफलता पनि नेपालका लागि मुस्किल भइसक्यो । बंगलादेशको उदय र भारतको पारम्पारिक क्षमतासँग जुध्न नेपाल तयार छैन, यो तथ्य हो । कम्तीमा यथास्थितिमा ।

यो धरातल नबिर्सी ओलिम्पिक छनोटमा नेपाली महिला खेलाडीबाट के आशा राख्न सकिन्थ्यो ? सायद बराबरी । यो पनि अधिकतम आशा भयो । नेपाली फुटबल जानेका, बुझेकाले त सायद बराबरी पनि अपेक्षा गरेका थिएनन् होला । हुनसक्छ, साँघुरो पराजय नै औसत आशा थियो ।

दोस्रो खेलको कुरा गर्ने हो भने नेपालले औसत आशालाई न्याय गर्यो । पहिलो खेलमा नेपालको हार फराकिलो थियो । भनिन्छ नि, नतिजाले खेलको पूर्ण कथा भन्न सक्दैन । पहिलो खेलको हकमा ठ्याक्कै यही भयो । पाँचमध्ये एक गोल पेनाल्टीमा भएको थियो । अर्को एक गोलको कारण थियो, अमृता जैशीसँग डिफ्लेक्सन ।

निरन्तर गोल खाइरहँदा पनि नेपाली खेलाडीले हिम्मत हारेनन् । लगातार मेहनत गरिरहे । केही अवसर पनि सिर्जना गरे । सावित्रा भण्डारीले ७९ औँ मिनेटमा गोल फर्काइन् । गोलबाहेक कयौँ यस्ता क्षण सिर्जना भए, जो साँच्चै आहा भन्न लायकका थिए । आखिरमा फुटबल भनेको यस्तै आहा भन्न लायकका क्षणको सँगालो पनि त हो ।

मुख्य प्रशिक्षक थापाले पहिलो खेलअघि भनेका थिए, ‘भियतनामले खेलेको हेर्न पाएको छैन । इन्टरनेटमा भेटेको केही फुटेजका आधारमा रणनीति बनाउनु परेको छ ।’ दशरथ रंगशालामा पहिलो पटक भिडेपछि त उनले थाहा पाइहाले, भियतनामी खेलाडीको स्तर, खेल कौशल आदि ।

पहिलो खेलको अनुभवले दोस्रो खेलका लागि रणनीति बनाउन सजिलो भएको हुनुपर्छ । यति हुँदाहुँदै पनि नेपालले सुरुआती सात मिनेटमा दुई गोल खायो । विपक्षी छ, विश्वकप खेल्ने टिम । त्यसमाथि सात मिनेटमा दुई गोल खानुछ । नेपाली खेलाडी मानसिक रुपमा विक्षीप्त हुनु स्वाभाविक थियो ।

तर यो निराशालाई एकातिर राखेर सबै खेलाडी एकत्रित भए । त्यसपछि उनीहरुले यसरी खेले कि, त्यसले भियतनामी टिमलाई अत्यायो । खेलपछि भियतनामका मुख्य प्रशिक्षक माइ डुक चुङले दिएको प्रतिक्रियाले पनि यसको पुष्टि गरेकै हो । ‘नेपाललाई जित्न सजिलो भएन । यो टिम बलियो छ भन्ने पहिल्यै थाहा थियो । त्यसकारण हामी सचेत थियौं,’ चुङले दोस्रो जितपछि भनेका थिए । प्रशिक्षकले जे प्रतिक्रिया दिए, खेलमा दुई गोल गरेकी फाम हाई येनले त्यसमा सहमति जनाइन् ।

अब प्रश्न उठ्छ, विपक्षी टिमका प्रशिक्षक र खेलाडीले गरेको तारिफलाई आधार मानेर नेपालले साँच्चै राम्रो खेल्यो भन्न मिल्छ ? पक्का मिल्छ । तर कतिपयले भन्लान्, पाहुना टिमका प्रशिक्षक र खेलाडीले घरेलु टिमको प्रदर्शनलाई तारिफ गर्नु कुन ठूलो कुरा भयो र ? यो त सान्त्वना पनि त हुनसक्छ । यसो भन्नेलाई यति सुझाव दिन सकिन्छ, खेल दोहोर्याएर हेर्नु ।

नेपालले यति राम्रो खेलेको भए किन रोइन् त एन्जिला ? उनको आँसुको अर्थ के ? माथि भनेझैँ हारका कारण उनले आँसु खसालेकी हुन् । यो जवाफ असत्य होइन तर अपूरो भने पक्कै हो ।

पहिलो खेलले सञ्चारमाध्यममा स्थान नपाउने कुरै थिएन । लगभग सबै समाचारका शीर्षकको केन्द्रमा गोल अन्तर थियो । सामाजिक सञ्जालले हारको कारण खोज्ने भइगयो । फेरि यो यस्तो जमाना हो, जहाँ हरेक विषयको फैसला सामाजिक सञ्जालले गर्छ । जसलाई सहयोग सञ्चारमाध्यमका समाचार र विश्लेषणको रहन्छ । यसले एन्जिला र उनका साथीहरुलाई थप पीडामा पार्नु स्वाभाविक थियो ।

दोस्रो खेलको पहिलो हाफ मात्र खेलिन्, एन्जिलाले । अनन्तले उनको स्थानमा अन्जना मगरलाई छिराए । संयोग मान्नुपर्छ, अन्जनाले खासै धारिला आक्रमण सहनु परेन । बरु नेपाली खेलाडीहरुले निरन्तर दबाब सिर्जना गरिरहे । आक्रमण पनि बुने । भलै जित भने हात परेन । दोस्रो हारपछि पत्रकार सम्मेलनमा कप्तानको हैसियतमा एन्जिला उपस्थित भइन् । त्यहाँ सोधिने प्रश्नका जवाफ दिन उनी तयार भएरै आएकी थिइन्, सायद । सुरुमै नतिजाले आफू निराश भएको बताइन् ।

‘पहिलो खेल पनि राम्रो भएन । डिफेन्समा कम्युनिकेसन भएन । पाँच मिनेटमै गोल खायौं । दोस्रो हाफमा चाहिँ सबैले राम्रो खेल्नु भयो । पहिलो हाफमा मैले दुई गोल नखाएको भए, सायद हामी बराबर गर्न सक्थ्यौं होला । कहिले काहिँ...,’ एन्जिला बोल्न सकिनन् । घुँक्क घुँक्क मात्र गरिन । आँसुको भेल बग्न थाल्यो । त्यसपछि एन्जिला झुकिरहिन ।

प्रशिक्षक थापाले परिपक्व पारामा माइक आफूतिर सोझ्याए । प्रश्नहरु पनि उनैतिर तेर्साइए । अनन्त परिपक्व जवाफ दिइरहेकै थिए । पत्रकारका प्रश्नले फेरि एकपटक एन्जिलालाई खोज्यो । उनलाई सोधियो, ‘पहिलो हाफपछि प्रतिस्थापन हुँदा तपाईं रोइरहनु भएको थियो...?’

‘पहिलो खेलपछि डिफेन्स र मलाई नराम्रो कमेन्ट आइरहेको थियो । गोल खाँदैनौं भनेर....’ यति भनेपछि एन्जिला फेरि रोइिन् । अब उनी बोल्न सक्ने अवस्थामा थिइनन् । भावुक बनिन् । शीर निहुँराइन् । त्यसपछि उनको शीर उठेन । न त बोली नै फुट्यो ।

आफ्नो टिमकी कप्तानको यो हालत देखेपछि प्रशिक्षक अघि सरे। ‘अब म जवाफ दिन्छु,’ अनन्तको उद्घोष थियो । अनन्तले एन्जिलाको बचाउ मात्र गरेनन्, बचाउ गर्नुको कारण पनि फुटबलको दर्शन सिकाउँदै स्पष्ट पारे । ‘उ कप्तान भएकै कारण मात्र मैले डिफेन्ड गरेको होइन । उसले खेलमा खानैपर्ने गोल खाएको हो । यस्तो गोल खाएन भने फुटबलमा गोल नै हुँदैन । प्लिज बुझिदिनुस् । कस्तो गोल खाएको छ, किन गोल खाएको छ, कस्तो कस्तो गोल खाइरहेको छ, भन्ने कुरा बुझिदिनु पर्छ जस्तो लाग्छ,’ थापाले भने ।

थापा यतिमै रोकिएनन् । उनले एन्जिलालाई मानसिक रुपमा मजबुत बन्न सुझाइरहेका थिए । अझभन्दा यो फगत सुझाव मात्र थिएन, यो त एउटा गुरुले चेलीलाई दिएको निर्देशन थियो । पत्रकारहरुले प्रश्न थपिरहँदा अनन्त बेलाबेलामा एन्जिलातिर हेरिरहेका थिए । अनि इशारामा एन्जिलालाई नरुन भनिरहेका थिए ।

‘उसले जस्तो डिजायर, हंगर देखाइरहेको छ नी, यो राम्रो साइन हो । चाँडै विश्वकप खेल्ने संकेत हो । यसलाई नकारात्मक रुपमा नलिनु होला तर खेलाडीमा यस किसिमको हंगर र प्यासन हुनुपर्छ,’ एन्जिलातिर फर्कदै थापा भन्दै थिए ।

हो, नेपालले फराकिलो पराजय भोगेकै हो । गोल खाँदा रक्षापंक्तिको गल्ती भएकै हो । रक्षापंक्ति गोलरक्षकबिनाको हुँदैन । यसकारण गल्ती भाग लगाउँदा एन्जिलालाई पनि गनिन्छ । अनि रक्षापंक्तिले गल्ती नै नगरे फुटबलमा गोल पनि हुँदैन । गल्ती महसुस एन्जिलाले गरेकी छन् । अरु खेलाडीले पनि अवश्य गरेकै होलान् ।

गल्ती नेपाली फुटबल हाँक्नेहरुले बढि गरेका छन् । तर के उनीहरुले आजसम्म महसुस गरेका छन् ? गल्ती महसुस गरेर एक थोपा आँसु झारेका छन् ? सञ्चारमाध्यमदेखि सामाजिक सञ्जालसम्म, उनीहरुको आलोचना हुने गरेको छ । तर के आलोचनाले उनीहरुको चित्त दुख्ने गरेको छ ? चित्त दुखाएर कहिले भक्कानिएका छन् ? के उनीहरुको शीर कहिल्यै झुकेको छ ?

देशलाई जिताउन नसकेकोमा एन्जिलामा पश्चात्ताप थियो । उनी थकथकी मानिरहेकी थिइन् । उनको बोली सुन्दा यस्तो लाग्थ्यो, दशरथ रंगशालामा १५ हजार दर्शकसामु उनी माफी माग्न चाहन्छिन् । एउटा खेलाडीको तर्फबाट, अनि कप्तानको नाताले पूरै टिमको तर्फबाट । यो भाव उनको अनुहारमा प्रष्ट देखिन्थ्यो । फिफा वरीयतामा ६६ स्थानभन्दा माथि रहेको टिमलाई हराउन नसक्दा उनमा देखिएको बेचैनीको बयान गरी साध्य छैन । तर के यस्तो बेचैनीले एन्फा मुख्यालयमा कहिल्यै प्रवेश पाएको छ ? कुनै खेल हारेकोमा एन्फाले माफी मागेको इतिहास छ ? अथवा कुनै खेल जित्ने अवस्था सिर्जना नगरेकोमा थकथकी मानेको छ ? जिम्मेवारी लिएको छ ?

एन्जिला हारेकी होइनन् । नतिजा नेपालको पक्षमा नआए पनि महिला टिम पराजित भएको होइन । हारेको त नेपाली फुटबल प्रशासन हो । जो महिला फुटबललाई आफ्नो जिम्मेवारी ठान्दैन । भइरहेको लिग बीचमै रोकिदिन्छ । अनि आफ्ना क्रियाकलापमार्फत उद्घोष गर्छ, महिलाले धेरै खेल्न आवश्यक छैन ।

एन्जिला रोइन् । सायद उनले ठिक गरिन् । रुनु अपराध हो र ? होइन । यो त परिपक्वताको संकेत हो । यो त त्यही अमृत हो जसले मान्छेलाई बलियो बनाउँछ । भावनालाई मजबुत बनाउँछ । फेरि भावनाबिनाको मान्छेको के काम ? भावनाबिनाको फुटबल के फुटबल ? के यस्तो भावना एन्फामा छ ? त्यहाँका मठाधिशहरूमा छ ? भावनै नभएका उनीहरूको नेपाली फुटबललाई के आवश्यकता ? खेल हार्दा आँसु नआउने एन्फाको के खाँचो ? सायद एन्फा निर्जिव हो । उसको सेतो भवन जस्तै । जहाँ छिर्नेहरूमा आँसु हुँदैन ।